Marcin Rudzik eCommerce

Współpraca

Podcast merytorycznie o ecommerce Marcin Rudzik

Optymalizacja kosztów o 27%

Przeprowadzając audyt dla mojego klienta z branży medycznej wyznaczyliśmy sobie wiele targetów, a jednym z nich była optymalizacja kosztów. Jak w wielu innych eCommercach okazało się, że sklep przepłacał prowizje u operatorów płatności, umowy kurierskie nie zawsze były korzystne, a samo oprogramowanie platformy sprzedaży choć nie odpowiadało wszystkim potrzebom klienta, to generowało wiele niepotrzebnych kosztów.

Realizując optymalizacje procesów zamówień, wyjście z fiskalizacji i usprawnienie współpracy pomiędzy sklepem a biurem rachunkowym sprawiło, że realnie w każdym miesiącu zaoszczędziliśmy średnio 27%. Optymalizacja sprawiła, że jakość tych obszarów poprawiła się, a zaoszczędzone środki można było zainwestować w inne działania.

Optymalizacja kosztów o 27%

Wzrost zamówień o 453%

Projektując strategię i pełniąc stały nadzór nad moim klientem, który oferuje artykuły do pakowania i transportu na przestrzeni 3 lat osiągnęliśmy wiele dobrych wyników. Naturalnym oczekiwaniem był znaczący wzrost zamówień. Biznes dotychczas opierał się na sprzedaży Allegro. Po uruchomieniu własnej platformy sprzedaży i dzięki odpowiedniemu zaprojektowaniu procesów multi-channel byliśmy w stanie tym samym zespołem skalować sprzedaż, która tylko w jednym roku wzrosła o 453% (ilość zamówień). Wokół tego obecna była strategia rozszerzenia oferty oraz polityki cenowej.

Trafne dobieranie produktów, oparte na wiedzy klienta, narzędzi analitycznych i danych historycznych większość nowych produktów szybko stawała się bestsellerami.

Wzrost zamówień o 453%

Przyspieszenie obsługi zamówień o 50%

Brak automatyzacji na odpowiednim poziomie zawsze powoduje wąskie gardła w procesie obsługi zamówień (przyjmowanie, pakowanie, wysyłanie, obsługa po sprzedaży). Z jednej strony ludzkie błędy, które przy zwiększającym się wolumenie są nieuniknione, a z drugiej strony ciągły brak czasu, potrzeba zatrudniania kolejnych osób kiedy to znikome zyski jeszcze na to nie pozwalają. Również w tym przypadku u mojego klienta pracowaliśmy nad tym, żeby proces obsługi przyśpieszyć, a tym samym zwiększyć jego jakość.

Moim zadaniem było zaprojektowanie procesów, znalezienie odpowiednich rozwiązań, wskazanie technologii i dalsze wsparcie na etapie testów oraz już w czasie użytkowania. Dzięki zmianom i poczynionej jednorazowej inwestycji w ekosystemie klienta obsługa zamówień została przyśpieszona o około 50%.

Przyspieszenie obsługi zamówień o 50%
Podcast merytorycznie o ecommerce Marcin Rudzik

WSPÓŁPRACA ZE MNĄ lub z Brand Active

Chcesz porozmawiać o swoim biznesie?
Potrzebujesz doradcy eCommerce?
Twoja strategia nie przynosi efektów?
Chciałbyś wejść na wyższy poziom sprzedaży?
Napisz do mnie! kontakt@marcinrudzik.pl

Szkolenia i wystąpienia

Występowałem: Mobile Trends Conference, Kongres590, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, IPMA Polska, Festiwal Boss.
Moje artykuły znajdują się w: E-commerce w Praktyce, Magazyn eCommerce, E-commerce & Digital Marketing
Udzielam mentoringu w ramach: Inkubatory AIP
Szkolę ludzi i zespoły eCommerce: przepracowanych ponad 800 godzin szkoleniowych

Planujesz konferencję, a moja osoba wpisuje się w profil prelegenta? W Twojej firmie potrzebne jest szkolenie? Potrzebujesz stałego mentoringu?

Napisz do mnie! kontakt@marcinrudzik.pl

Szkolenia i wystąpienia

Sklepy internetowe i marketing eCommerce

Na co dzień przewodzę wspaniałemu zespołowi Brand Active. W większości dziedzinach są to zdecydowanie lepsi eksperci ode mnie mający wąskie specjalizacje: analityka biznesowa, design, wdrażanie sklepów internetowych czy marketing.

Potrzebujesz wsparcia agencji e-commerce? Napisz do Brand Active! info@brandactive.pl

Brandactive

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

Bezpłatny dostęp do treści premium (1 raz w miesiącu).

Dołącz do grona moich stałych słuchaczy
Zapisując się nigdy nie przegapisz najnowszego odcinka podcastu.
Klikając "Zapisuję się" wyrażasz zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych osobowych przez Marcina Rudzika w celu otrzymywania newslettera.
POBIERZ BEZPŁATNIE
Przygotowałem dla Ciebie Excela, który ułatwi Ci zarządzanie sklepem internetowym! Excel zawiera kilka przydatnych arkuszy: Arkusz zyskowności, Arkusz COS, Arkusz LTV, Arkusz z kalkulatorem Marża/Narzut.
Klikając "Zapisuję się" akceptujesz Politykę Prywatności