Marcin Rudzik eCommerce

Wideo i ekspercki content w sklepie internetowym – Michał Dobosz, Właściciel decofire.pl

16 grudnia 2019|Marcin Rudzik
Podcast merytorycznie o ecommerce Marcin Rudzik
Michał Dobosz podcast wideo content

Wyspecjalizował się w grillowaniu i stworzył serwis grill360.pl, na którego łamach dzieli się wiedzą. Zrobił to, ponieważ dotąd nikt w Polsce nie zajął się tym na 100%, a przecież Polacy wprost uwielbiają grillować. Następnie założył sklep internetowy, który szybko stał się multibrandem. Stawia na ekspercki content, szczególnie filmiki wideo, na których uczy Polaków, jak grillować. Jego pasję i profesjonalizm dostrzegł Lidl, efektem czego był występ w Kuchni Lidla prowadzonej przez Dorotę Welman i Karola Okrasę. Moim gościem jest Michał Dobosz – pasjonat dobrej kuchni, ekspert od grillowania i właściciel sklepu internetowego decofire.pl

 

 

Podcastu posłuchasz również na swoim telefonie:

 

PRZYDATNE LINKI:

https://decofire.pl

https://grill360.pl

https://www.youtube.com/channel/UCMANq_JNrkz-nPzT0v20RfQ

https://www.youtube.com/channel/UChVlLlluBndCKW-XssPnmTQ

Lulanko – https://www.youtube.com/channel/UC6fQYeU_u2emBM2l2GOiLqA

Lulanko – https://lulanko.pl

 

 

Dołącz do grona moich stałych słuchaczy
Zapisując się nigdy nie przegapisz najnowszego odcinka podcastu.
Klikając "Zapisuję się" wyrażasz zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych osobowych przez Marcina Rudzika w celu otrzymywania newslettera.

 

Transkrypcja:

Transkrypcja została wygenerowana automatycznie i zawiera błędy stylistyczne i językowe

 

Wyspecjalizował się w grillowaniu i stworzył serwis grill360 pl na którego łamach dzieli się wiedzą zrobił to ponieważ no to nikt w Polsce nie zajął się to na 100% a przecież Polacy wprost uwielbiają grillować następnie założył sklep internetowy który szybko stał się multibrand m pawiana Expert i content szczególnie filmiki wideo na których uczy Polaków i jak grillować i jego pasuje do trzech Lidl efektem czego był występ w kuchni Lidla prowadzony przez Dorotę back moim gościem jest Michał Dobosz pasjonat dobrej kuchni Expert grillowania i właściciel sklepu internetowego decofire.pl o e-commerce jak zaczęła się Twoja Przygoda z biznesem moja przygoda z biznesem zaczyna handlu telefonami komórkowymi na giełdzie Allegro nie na Allegro później zaczęliśmy również sprzedawać na Allegro i w pewnym momencie to się powoli czyli 21 lat jak założyłem działalność od 16 roku życia telefonami 17/16 mnie wcześniej nabywać telefony z ekranem od razu Device związanego duże ciebie Studiowałem metalurgia AGH nie może jechać metaloznawstwo okej pierwsza działalność tak już handel nie już dojechał Bo się uczyłeś już już kontakt z klientami tak już handel to był tak naprawdę Zaczęliśmy od produktu biokominki ponieważ zobaczyłem to kiedyś na targach wędkarskich pojechałem bardzo mi się podoba to mówisz Już po tym po giełdzie bo zaraz nie zaskoczyło w jakoś to zostały odpuszczone i takiego bardzo płynnie przyszedłem tak podobały mi się produkty bardziej ekskluzywne o może dlatego szukałem czegoś innego niż telefony chociaż dzisiaj teraz tak Czy znalazłeś czy z kimś tam wtedy go znalazłem sam Bardzo mi się teraz studia ośrodek studiów to był rok 2007 tak i po prostu stwierdziłem Fajny produkt dogadałem się z dostawcą otworzyłem sklep stacjonarny w Krakowie właśnie tego który powstał już nie było szukanie butów nie pojawiły się kominki później pojadę po pierwsze grille wtedy w 2008 roku w ogóle Marka Weber wchodziła do Polski i tak to powoli bo miałem w którym momencie pojawił się sklep internetowy 2008-2009 tak naprawdę internetowe 2007. Wczoraj od razu był salon tak jak ja się sklep wielki stacjonarny nie widziałaś co się będzie działo nie miałeś do tego i to od razu było tylko Fire od razu się tak natomiast domena decofire była wtedy decofire.pl była wtedy zajęta i i pamiętam że miałem dobrego feerko.pl później dopiero kupiłem Kto wprowadził możliwość wyobrażasz sobie dzisiaj Bednary nie ma internetowego nie ma szans to jest nierealne jakby musi być offline online to wszystko dzisiaj jest wiesz że wiele osób ma tylko chyba smarne i to jest nadal muszę się rynku i nie myśli o tym nie ma szans Nie jestem w stanie sobie wyobrazić rozwoju bez sklepu internetowego który tak naprawdę dopakować coraz więcej kasy nie ale to się opłaca ci jakby kalkuluje zdecydowanie sklep internetowy kiedyś w tym katalogu niekoniecznie zakupu ludzie traktowali jako katalog Przypuszczam że u was na początku kiedy był ten rok 2010 to niekoniecznie jeszcze musiało go sprzedawać to tak naprawdę to była mapa produkty które mieliśmy to też nie to nie był produkt który ktoś wsiadał jeszcze przy zakupach gdzie to były produkty 1000 zł 2000 zł Ile węglowe nie było to proste powiedz mi możecie zobaczyć w internecie jako człowieka gotującego 2 dla wielu miejscach grillują tego nazywać kucharzem czy czy czy przedsiębiorcą bardziej zdecydowanie bardziej przed bardzo lubię pilnować w kuchni tam robisz To może ja od razu tak staram się popatrzeć to widać Czy ktoś ma dużo warzywa coraz mniej czasu ze względu na prowadzenie biznesu naprawdę ciężko wygospodarować ale robię to właśnie grilluje ziemi zacząłeś bardziej grille do dokładać do tego 6 osób to się wzięło z drugiej strony stwierdziłeś że trzeba to pokazać w jaki sposób nie lubiałem od początku grillować wprowadzenie mamy sklep internetowy mamy sklep stacjonarny Ale to ma każdy masz trochę kasy sklep offline ale musi być to coś jeszcze dodatkowego więc postanowiłem pokazać to że się tym również pasjonuje tak zacząłem kręcić pierwsze filmiki No przyznam szczerze to doświadczenie Bardzo ciekawe ogromny stres Czy w kamerę i tak jakby mu głowę nie ma chyba do kogoś A tak by nie ma nie na żarty mówię że się nagrywa Live Fire Jakie produkty dzisiaj możemy kupić w szeroko że tak powiem idziemy w tym momencie tak naprawdę głównie grilla ale mamy również asortymenty ekspresy do kawy nie oczyszczacz Biokominka mi później pojawiły się tak naprawdę w międzyczasie również były takie były produkty kominki standardowe na drewno pamiętał żeliwne drewno świetnym produktem Natomiast dzisiaj to jest niesprzedawalne słuchasz podcastu merytorycznie o Baros sklep internetowy z darmową kategorią produktową takich produktów których jest jeszcze miejsce gdzie nie Wiele firm starał Rynek potencjał nie zdarzy się tak za jakiś czas nie boisz o to że dowalić jakieś produkty które już będą dostawać od naszej Czy macie to w jakiś sposób Staramy się selekcjonować jednak te produkty to nie jest tak że co bierzemy wszystko co jest i handlujemy wszystkim tylko są produktami które są najlepsze jakościowo na rynku według nas oczywiście każdego produktu tak naprawdę który sprzedaje My korzystamy sobie właśnie grillujemy bardzo często chłopaki którzy również każdy ma swojego grilla mogę sobie przyjechać do was i przetestować w tym wieku można tym momencie budujemy nową siedzibę za Wieliczkę tam tak naprawdę będziemy mieć takie miejsce gdzie będziemy również klientów codziennie będzie ogród ogród tak tak do ogrodów większych kosiarki roboty koszące bo tak się to profesjonalnie nazywa które również Montujemy naszym klientom się w różnych kierunkach jeszcze do tego twojego sklepu tylko ty go nie masz trochę rozjechało już jesteście takimi z prawdziwego zdarzenia multibrand m co się najbardziej sprzedaje w tym momencie u was w sklepie tym momencie czy dzisiaj Jak nagrywamy mamy grudzień grudzień tak w tym momencie tak naprawdę ekspresy do kawy oczyszczacze ale również grille wyprzedaże modeli które House sklep internetowy nie ta tematyka podcastów Bardziej mnie interesuje jeżeli chodzi o sklep internetowy o jakim duchu miesięczny mówimy Ile użytkowników jeżeli chodzi o Organika w sezonie to jest około 20 000 miesięcznie w tym momencie na to że jakbym trujemy w gilach i jakby tutaj naprawdę na to postawiliśmy bardzo mocno okresie zimowym natomiast jak kanałów A w sumie to nie około 40 000 średnio Myślę że jeżeli jeżeli chodzi o magazyn macie u siebie na miejscu czy Ściągacie czy ze swoich produktów która jest na miejscu mamy twoje dwa magazyny i tak naprawdę Karol takie produkty które Sprzedajemy To trochę trzeba zrobić Większość rzeczy mamy na stanie Większość rzeczy nie dam bo mieliśmy Black Friday jak tam udany rozmawialiśmy testowaliśmy wyszliśmy współpracę z Ceneo i chcieliśmy sprawdzał Nie jestem jakoś super zadowolony z Generali No ale to ale dokładnie o swoim i tak naprawdę Organic jem głównie to ja zawału pewnie ekspresy oczyszczacze i my mamy bardzo fajne oferty posezonowe modeli które wychodzą kupować wszystkie produkty od producentów na stoku i właśnie trzymać na takie ciekawe okazję grill360 jak i zastanawiamy konto się wzięło po co to ja już ruszam po co to ale jaki którym momencie 360.pl tak gdy 360.pl nie jest to sklep jest to portal eservice jest to ja to nazwałem gazeta internetowa chyba na produktach tak naprawdę w internecie przestrzeni o tej tematyce wszyscy się skupiają opakowaniu w domu nikt Nie skupiał się na grillowaniu a tak naprawdę wszyscy to robił w sezonie letnim tutaj zobaczysz że wcześniej nie popatrzyli na może w Australii jest bardzo modny grillowanie do tego stopnia że jest bardzo tak u nas dużo siłowni teraz do na świeżym powietrzu to tam są paleniska grille w ogóle stoją grille takie gazowe na plażach Tak właśnie przeczytałem gdzieś to gdzieś tam w niedalekiej przyszłości chciał pod tym roku jeszcze Generalnie nawet Dlatego bakiera jak ja lubię Często wziąć plecaki gdzie się dzień udać w świat to tam przeżyje bo mam wszędzie do paleniska Vitara Zrób tak przypuszczam że no Polska pewnie tak Chyba tak natomiast produkty w Polsce to był produkt Jak ja zaczynałem pierwsze mało kto temat chciał dotykać w sensie kupować i wszyscy się bali rz jedzenie będzie śmierdzieć gazem i naprawdę mieliśmy miliardy takich pytań to nie jest teraz tak jak na zachodzie troszeczkę z tymi grilla mi że jeżeli tam jest w sprawie gazu w każdym domu w Niemczech tak obserwuje to taki standard trochę jak u nas mikrofalówka tanie tam jest tak właśnie mimo że pojedzie dostępne i myślę że będzie to standard ale jeszcze mam daleko do Niemiec słuchasz podcastu merytorycznie O e-commerce pojawiło się że to nie jest tylko kiełbasa karkówka pojawiło się po to żebyśmy pokazali siebie od strony eksperckiej że znamy się na tych produktach sprzedajemy Jak stworzyć miejsce dla osób które poszukują tej tematyki jakby wszystkiego dookoła tak po pierwsze przepisów po drugie jak w produktów bo tutaj No temat jest bardzo złożony i nie było tego kompletnie jakby temat Wszyscy grillujemy A no co firma handlowa waw tymi produktami tym nie zajmowało takiej strony merytorycznej żeby pokazać tak jak co się najprostszą karkówkę czy kiełbasę tak naprawdę. Nie grillujemy na 200 stopniach tylko chodzi o to żeby ta temperatura była odpowiednia nie możemy grillować wyżej niż 170 bo nam się wszystko będzie paliło takie detale o których klienci składających się na smak dokładnie kto będzie okej A kiedy to się pojawił ten portal kiedy mam poszedł wiem 4 lata temu już działa tam pięć sześć lat O w międzyczasie tak naprawdę ja miałem różne przejścia miałem wspólnika jakby tam było dużo dużo ale dlatego że na początku Czy masz gdzieś tam czy on powstał mówisz że po to żeby promować kulturę go do grillowania No ale nie ukrywajmy w jaki sposób pewnie miał wam klientów tylko Fire tak tak do mnie interesuje jaki pana byliście jak to zrobić w terenie czy mniej subtelnie żeby wykorzystać do większej sprzedaży do chcieliśmy stworzyć jakby osobno przestrzenie stworzyć bloga tak w sklepie internetowym stworzyć osobne miejsce z którego będziemy przekierować będą nas kontakty będziemy pisać też o sklepie gdzie takie produkty kupić i w ten sposób jakby pokazywać promować to gdzieś tam Oczywiście jeżeli ktoś serwuje i szuka to jest w stanie zorientować się że to jest jedno 360 i decofire ilosc użytkowania ma miesięcznie czytelników 365 x 60 No sezonie nawet 67000 nawet może mieć więcej niż sklep sklep kasowanie Mam mnóstwo ja mam mnóstwo telefonów do sklepu również dzwonią a później na mnóstwo mnóstwo osób mam jeszcze tylko zastanawiam się nad tym razem dziękuję bardzo otworzenia jego magazynu internetowe tak strasznie ciekawe podejście i to w ten sposób to robi wiesz on myśli że duże marki sobie na to pozwalają i robię w ten sposób że otwierają jakieś takie źródło ale przedsiębiorcy którzy zaczynają kilka lat nie są jakimiś korporacjami mało kto ma takie podejście z tych każdy w kosztuje się na treściach na bloga na YouTubie tego też robicie i to też jest bardzo ważne ale nie sporządzonego otworu i to jest bardzo ciekawe Ja myślę że słuchaczy w tej rozmowy wysłać numer jeden żeby to wyciągnąć przeanalizować jak to swojej mamie że mogłoby wyglądać bo tam mówisz Zakładam że znowu mi szukał tej możliwości portalu Bo wiesz jak to się przekłada bardzo fajne Medium do tego aby pokazać siebie jako eksperta pokazać że jesteś po prostu Jesteśmy profesjonalistami w tej dziedzinie A czy wykorzystujecie też ten portal ale nawet używać tego też jako do zaplecza tak dużo przejdźmy do do rozmowy na temat jego wartościowego kontra na sklepach internetowych Wymień to może źródła jakie mamy pole manewru Jerzy Wydział taki wartościowych z benficą ten który wy prezentujecie Jak przy pomocy v360 mamy na pewno blogi karty produktu tak infolinię i czas można tak nazwać jakim miejscem wartościowego kontentu czy tam ktoś po drugie są niektórzy jest pani odpowiedzieć Staramy się mieć czas myślę żeby czas był obsługiwane godzinach pracy sklepu i rzeczywiście tam ktoś siedzi i odpowiada na pytania i bardzo często zadajemy się znaleźć w sklepach stacjonarnych Następnym razem to obsługuje to sprzedaż a jestem zmuszony przyjdzie klient to musi wiedzieć niestandardowy pytania i to też tak często się zdarza mam jeszcze Rich content Sony karty produktu na produktach też staram się ogarnąć tak żeby nie miał wszystkie treści na jednym w jednym miejscu was Dokładnie tak jest to mozolna praca po prostu codziennie szukają klientów i nie ma tej treści Prowadź większymi kwiatami po polsku w sklepach internetowych tylko mniejszych biznesach na telefon Każdy ma swój ciekawy sposób pomysł na sklep internetowy i myślę że gdzieś tam niekoniecznie Może z konkurencji ale czerpią informacje z innych branż dokładnie Można zaadoptować nie dokładnie dokładnie tak myślisz że jesteście też sami grillowym SPA malinowe SPA byśmy się przewinęło to nie jest tak że można budować wysłać musicie tak jak powiedzieć że miałem jakąś ciekawą tak ale masz na to że będzie fajnie ogrodowe że coś mielonym spadku można do nas 30 lata a to wszystko dzięki temu też tych samych klientów produktów i jeszcze jesteśmy Powiedz mi kawał logowania produktów na grill360 jaki sposób pokazujecie jak Trasa Prowadź ale grilluje się to na grillu który można u was kupić tak może węgla się używa których można kupić dzisiaj jakieś innych jeszcze rzeczy czy jest długość strategia Czy macie Że nie przesadzać żeby nie byłoby sztuczne zbyt nachalne No jakby Myślę że nie przeginam bagietki w firmach nie mówię o tym wieku i tak dalej pokazuje możliwości tutaj zostawiamy otwartą drogę klientom którą stronę dostosowujemy się do potrzeb klienta przede wszystkim bo ja myślę że jak mówisz to to jednak czytelnicy temu portalowi i to też jest wskazówka żeby zagrać 360.pl nie Popatrz jak to jak to wygląda że to nie jest przegięte Ale macie 2 360 na YouTubie i jeszcze tylko Fire raz z kolei już jest stricte opisówka i takie typowe lokowanie produktu tylko recenzję opis produktu w paczynie tak staram się pokazać sprzedajemy u nas w sklepie po prostu je pokazać Okej mamy zdjęcie natomiast obraz na kupując internecie docenią takie drobiazgi i doceniam to że ktoś się zaangażował bo po co mam czytać miliony treści jeszcze z tobą teraz po prostu mieć wyłożone km prosto i na temat i Nie tracimy czasu tak wiesz i tak naprawdę nie każdy mógłby to robić tak mogę nazwać Widzę że masz dobry Flow tylko się dziś nauczyłeś wszystkiego nie była to długa i ciężka droga żeby ja szukam pieszego czujnik dymu i znalazłem pierwsze silnik nie wiem co to jest pierwsze filmiki to były recenzję właśnie jakiś produktów grill i dobrze wyglądają dobrze samo kręcenie mam taki taką kompilacje nie udostępniono nigdzie osoba która mi montuje Ala spadek rzeź Cały czas pamiętam to ktoś jest dokładane No dobra Powiedz mi czy rola takiego eksperta w twoim sklepie internetowym bo jesteś właścicielem przedsiębiorcą czy to się nie obciąża w jakiś sposób Jednak wszyscy kojarzą ci się kojarzą ci się z brandem podejście ale pytanie czy to ci nie obciąża tak mówię bo teraz w ostatnich miesiącach Przyjrzałem się też aktywnością na waszej o filmikach mówisz widzę że jest ich mniej jest ich mniej to wynika Po pierwsze z tego że ogrom pracy nad 20 ponad rok czasu W końcu się udało No i co dalej czas za to robić czy za nami tak będę miał czas ale to robić Ja też się różnymi rzeczami No taki jestem powiem to wielozadaniowy multitasking tak mam naprawdę fantastyczny zespół którym nie obciąża coraz większej ilości obowiązków i ogromną przyjemność coraz większą i chcę to robić i na pewno to nie zostanie zapomniała ale rozumiem Cię Bo masz tak jak ja spotkałem to wkręca też mógłbym to nie kogoś do tego to zachęcić dodatkowo

 

Chodzi mi o ktoś dzwoni Jak to nie no to jest świetna zabawa przy okazji prowadzenie działalności firmy i to wszystko co się u nas dzieje Naprawdę mam fantastycznych ludzi dookoła siebie i działamy prężnie rozwojowo słuchasz podcastu emeryta bardziej technicznie jak do tego podejść jak to robisz z montażem kto ci w tym pomaga ale wcześniej jeszcze ci powiem tak ja wziąłem sobie filmiki jak najwięcej wyświetleń na twoim kanale mówiłaś że tylko Fire ma film jak wyświetlenie to jest ponad dziesięciokrotnie więcej od pozostałych silników pokazujesz jakieś straty i co nagrywa jak naprawdę nie tak Czy Poradniki jak coś zrobić ale jeszcze ciekawsze grilla węglowego i to jest Fajne podejście bo dzisiaj będzie YouTube używają Google dorasta nam to pokolenie które wychowuje się teraz w smartfonach u dziecka oni za jakiś czas bardzo używać na YouTube Amazon Google No tak właśnie taka warto szukać też swoich sklepach internetowych jak i słów kluczowych używać YouTubie i to nagrywać nawet najbardziej najprostsze najprostsze rzeczy nie będzie tego szukają jak ludzie może nie ustalimy stwierdzonego przez internet że to wszystko są trochę czasami mam dwie lewe ręce i muszę wpisać sobie jednak najprostszą rzecz gość robi Ja robię to razem z nim jestem zadowolony No dokładnie jedyna droga żeby się czegoś nauczyć wpisujesz tak jak założyć kanał na YouTubie od tego tutaj zacząć się śmiał z taką dać radę poradnik czy mógłby stworzyć teraz O czym trzeba pomyśleć nazwa jakieś tam pewnie takimi trzeba mieć pomysł na kanał tak naprawdę trzeba wiedzieć i o czym się chce opowiadać na tym kanale Myślę że mamy się że mam sklep z zabawkami How does góry i otwieramy wszystkie zabawki pokazujemy jak się coś w tym stylu nie może jak się bawić z dzieckiem to Wielu rodziców może czasami delikatne rak dla dziecka w jakim wieku jest taka zabawka nazwa kanału ma to znaczenie Myślę że w jaki sposób No chyba że robimy jakby osobno tak jak my stworzyliśmy tak mamy decofire No i mamy być 360 pytanie czy to ma być powiązane ze sklepem Czy to ma być właśnie takie mamy dwie drogi jeżeli mamy czas stać nas i możemy stać nie stać bo to portal odpalić załatwiania się na początek to zupełności wystarczy nie zrobić bo właśnie w ręce albo portal nazwać później zatem niech pójdzie sobie kanał na YouTubie No i teraz też trzeba pomyślałaś jak więc schemat nie szablon żeby wszystko był spójne tak żebyś miał jedną taką blender czego nazwać te miniaturki tak tak tak no to fajnie grali ale ale powiedz mu że takie rzeczy o tym pomyśleć nie użytkownika dla odbiorcy Jeżeli ktoś widzi zdjęcie kadr z filmu

 

Gdzie znaleźć to jest bardzo istotne to naprawdę by trzeba było się tutaj dobrze wyszkolić dobrze poczytać jak nazywać Jakie są najpopularniejsze kwestia statystyk badań sprawdzania tych używania narzędzi do zarządzania bo też trendów tutaj nie lubisz tego sam masz to tylko agencje która ci to wyszukuje pomagasz analizuje również analizujemy Jakie tytuły tworzyć jak filmy są tak już bardziej na początku było to za problem po prostu według własnego uznania ktoś później powiedziała nie można to widziałem że to wszystko można robić lepiej nawet tak ale nie jesteś w stanie tego pewnie doba ma 24 godziny dyktowany wyszukiwarce jest ważny Co tym opisie jest to jest ich miejsce gdzie możesz umieścić produktów na YouTubie te linki one nie są to fale o czyli jakby nie są śledzone przez Google że nie ponoszą nie znam nie podnoszą indeks to wszystko nie ma być czytelne dla odbiorcy No to jest najważniejsze hurtowo nie wybierasz się z ekipą nagrywamy lecicie po kilku filmików czy raczej ja więcej niż trzy cztery nie więcej człowiek jest wykończony bo takich filmach czterech to jest naprawdę ciężka praca jeżeli komuś się wydaje że to jest No chyba że no producentów tylko duchu które tam tam się pojawia najbardziej traci na wadze najlepsze glinę widać że mówisz o całym sercem nie odbierze to jest okej no ale okej no robisz z tą robotą jesteś jedynym dystrybutorem jak to jest jest jest oczywiście sporo firm które dodają tak tak nie robić A mi dobrej roboty bo robimy wszystkim dobro i pójdę jeszcze nie zdarza się tak że ten klient w silniku was świetny do wszystkiego się dowiedział wpisuje bo ja tak zrobiłem na testu w Googlach od razu cenę wyskakuje patrzę cena i tani w innych sklepach ale ja nie znalazłem kurwa myślę że odbiorca docenia To co robimy podoba Jeżeli oglądał i daj łapkę w górę konkurencja też musi być No gdyby nie konkurencja to pewnie rynek nie pasuje Jak wróciłem to tak nie byłoby tych filmów nie byłbym tak zmotywowany nie byłoby tego wszystkiego słuchasz podcastu merytorycznie o e-commerce on je i montuje i to jest mega i technicznie nie bawisz się w te rzeczy nie nie nie nie nie nie jest taka prosta sprawa już jest tak bawię się montażem hobbystycznie ale premiera się zacząłem uczyć zostaną stwierdziłem że już na taki Makowski już za wiele nie można to faktycznie pochłania czasu tutoriali zdecydowanie lepiej jak byśmy mieli lawina mate sklep z zabawkami chcę taki kanał uruchomić to też może byśmy nie nie halo zrobić samemu agencja wideo bo to tylko chwila który który to pomoże i zrobienie dokładnie na pewno mamy w swoim otoczeniu osobę która wcześniej

 

Jakiś finansowy że chodziła tak mamy wsparcie od różnych producentów Jeżeli oczywiście to jest tak że robimy to i to okej fajnie robimy to i to wspólnie widzimy się kosztami z każdym inaczej natomiast jakby no i oczywiście postać to dostanie raport taki dobry to wykonano dokładnie to jest ważna rzecz o której Wiele wie o tym zapominam w ogóle nawet nie myśl o tym że może dostać do producenta jak ma się tymi świętami robisz robotę większej kuli sklepów zdecydowanie do do mnóstwo sklepów internetowych z Polski właścicieli gdzieś tam jak się spotykamy to to mówią że nawet jak nie to załatwić i mówić No że tutaj oglądał taki taki No tak może to działa w drugą stronę przychodzić gdzieś się ktoś kto nie potrafi odpowiedzieć na pytanie podsyła link to kojarzą ci się bardzo często u nas osoby które w sklepie sprzedają opierają się właśnie filmikami i jeżeli jest jakieś zapytanie od klienta odpowiadają i oprócz tego jeszcze film Proszę tutaj no właśnie dlaczego nie tylko taki efekt na pozyskiwanie klientów tylko obciążają później właśnie cały no i ta sprawa Nie musimy odpowiadać na te same pytania ciągle bardzo szybko i prosto podano na tacy Dobra Michał to że potraficie robić dobrze że jak najbardziej najlepszym dowodem na to że piłeś w kuchnia Lidla tak jak wygląda historia tego że tam się znalazły się w ogóle jestem ciekaw Myślę że zobaczy też będą ciekawi jak chciał się wydarzyć żeby coś z Lidla tak by wyprowadzić kuchnia Lidla agencja która jak wytworzyć całą kampanię kuchnia Lidla Przypomnij mi by nie wiem dlatego każdemu się odbiło gdzieś tam Dorota Wellman to było śmieszne jeszcze ci coś powiem jak to się stało cię kojarzę a on się poznaliśmy to kurcze gdzieś to mi się przeleciało gdzie to było czy to było najlepiej by było wtedy normalnie w kuchni Lidla z różnymi gośćmi o pewnych rzeczach zapraszamy tutaj to było dosłownie po emisji pierwszych V pierwszych filmów na YouTubie Czyli z368 okej jak poniżej kiedy to było mamy grudzień 2019 Bo nie ma dżemu jakiś czas temu twoje zdziwienie prywatności tak od razu taki efekt jakiś nie wiem scenariusz tego nie kompletnie 10 scenariusza po prostu przyjeżdża i temat grillowania i sobie siadamy o to agencja całe Studio i tak dalej no mega profesjonalnie inaczej Karol Oni tam i było scenariusza po prostu rozmawialiśmy i to było naprawdę mega naturalne są dziś Karol jest naszym klientem całym i o grilla dla znajomych dla restauracji swojej No dobra to pojechałeś tam nagrali się ten filmik co tam grillowa jest rozumiem tak To było studiowanie tam zrobił wirowanie tak Nie no to to już jest naprawdę Wysoka Eleven marketingu

 

Lubię cię widzę to to nie jest kręcenie z jedną osobą tam ekipa do jednego odcinka No to było tak myślę z 70 osób mięso jedzenie w ogóle żeby to wyglądało szok No dokładnie No to stylistki o od razu seria 12 11 filmik i kolejnego dnia było jakby dogrywanie jakiś tam detali filmiki on później był po jakimś czasie tam emitowane jakby to było przed majówką poleżę No i teraz tak to mówiłeś jako ekspert grillowania żeby fajnie było Tam było Spotify nam było wspomniane w jaki sposób ten filmik przełożył się że co że się też na twojej wcześniej na portal i na sklep w czasie przyszłym w jaki sposób było większe zaufanie po prostu chodzą do odbioru decoupage wykorzystuje to tutaj parujemy to wszystko i przekierowuje my klientów stacjonarnie że tutaj są przepisy Jak podłączyć to wszystko jest bardzo ale nie nie nie nie nie no ale właśnie jak to się później nazwisko bo jak się pisze co innego Przypuszczam że zaraz mi przykro jedziemy do sklepu Nie czy tą drogą sprawdzałeś może aktywność jego tutaj oglądających 360 Widziało to z kilkoma osobami na ten temat rozmawiałem w sklepie stacjonarnym takiego takiego albo niewolników nie chodzą szukają występują bardziej to się rozłożyło w czasie i to zaufanie nie chodzi o zaufanie jakby do osoby do do tego co robimy rzeczywiście słuchasz podcastu merytorycznie o e-commerce efekty tego filmiku tego kuchni Lidla czarna wszystkich innych filmów całego kontynentu europejskiego którym Rozmawiamy czy mnie życie to w jaki sposób żebyśmy teraz sobie właśnie mu mówisz mi jak to robić co robicie jak to możliwość czy to ma sens O co chodzi o takie po pracy jest dużo jak dokładnie i wiesz Potem się zastanawiam No kurcze Fajnie fajnie tego bloga prowadzić filmiki nakręcić Ale patrz OK Google Analytics Linkin skróconej sprzedaż nie robię nie robię i właśnie jak to u ciebie nie nie nie nie leżymy aż tego tak 1-1 ponieważ specyfika branży tego jak dynamicznie się rozwija w ten sposób podchodzą do tematu no pewnie bym tego nie robił bo to dużo większe na jestem w stanie odpowiedzieć 1-1 jak to wygląda finansowo w sensie czy to się zwróciło czy nie wydaje mi się że jeszcze nie że to jeszcze nie jest ten moment kiedy będę miał ja to tak jak wspominałem robię bardziej z pasji z tego że mi się to podoba i chce to robić i się w to wkręciłem rozmawiamy żeby też ci słuchacze zachęcić odbiorcę chcemy bo i teraz będzie miejsce będzie więcej rzeczy które mogę sobie obejrzeć obejrzeć produkt z każdej strony

 

Tak Tak to ten problem tylko klasy ale na pewno i tak tak tak na pewno jest potrzebne Każdemu kto prowadzi swój biznes słuchasz podcastu merytoryczna chcę żebyśmy zostali na koniec odcinka słuchaczy z takim Z kim i poradnikiem żeby oni tak OK i zakończył Posłuchaj Wow wiem pójdę w tym kierunku taki pieszo powinno się odbyć założono sklep internetowy z zabawkami opisy pociągają od producenta najczęściej to to jest pierwszy błąd który popełniają trzeba bo sam odpowiedziałem tak tak to samemu sukcesywnie opisy tak sukcesywnie robić opisy to to mówiliśmy nowy pracy po gotowych Platformy na którym można i tak dalej to to jest coś co jest gotowe mają gotowe rozwiązania Kolejna rzecz i od razu rzuca się na kanał na YouTubie czy że że to też zależy od branży według ciebie Myślę że bardzo zależy od branży No wiesz co Powiem ci coś o sobie być przypadek jest taki kanał na YouTubie lulanko gdzie puszczają przyszłości piosenki Takie do lulania dla dzieci nie tak żeby dzieci matki tego słuchały wyrzucił sypały jakiś dźwięk nie mieli pomysł z youtuberami założyć kanał i po czasie to komercjalizować mierzyć jak to mogli wykorzystać skoro mam już taki ruch w milionach produkty chyba do spania pewnie coś zbliżonego do tego nie mamy opisy bloga myszy satural na rzecz która buduje nam content dla pozycjonowania to też jest ale noga zewnętrznego który będzie kierował Wszystko zależy jak to robimy O tak jak z tekstów o niczym tak naprawdę bo jest mnóstwo takich blogów i my również takiego bloga przez jakiś czas prowadzimy u ciebie na sklepie który nie znoszę po prostu powiedz mi miło to kończy się ze słowami kluczowymi i generał tylko rucha to się w żaden sposób nie przekładało na sprzedaż Jakie plany na 2020 rok za niedługo będziemy podsumować rok 2019 również spotka się merytoryczna e-commerce pojawić taki odcinek jak będziemy kminić co się wydarzy różaniec uzupełnia ale jakieś błędy to ci już pewnie coś wiesz może wydarzyć nie wiem no to ja mówię przypuszczać że ten rok był lata 2019 został nazwany ale to co się stało przeszli Dlaczego wprowadzić Mają możliwość zakupu nie ale to tak powiedziałem tak myślę że trzeba to obserwować A jak u was to są u was Może jakieś wtedy na życie nowości bardzo ciekawe odcinki właśnie 360 będziemy otwierać nową siedzibę A o której e-commerce strony nowe odcinki Super czyli dalej coś tam będzie No i już odświeżony kompletnie wagi do 100

 

Karol Patrzymy i to bardzo duży ruch mamy właśnie sprzedaż to jest mocno zwracamy uwagę to coś na to co się dzieje na mailu planujemy również ale nie wiem czy to się uda to tak na koniec jesteś gościem naszego podcastu masz sprzedaż produktów które można też nabyć w mniejszej ilości albo jakieś się kawy herbaty też tak wydaje że uzupełnienie oferty No może zachęcić taki sposób słuchaczy do przetestowania swoich produktów od razu mówię znajduje się kod rabatowy Powiem tak nie mamy żadnego nie udostępniam kodów rabatowych ponieważ okienko kod rabatowy od razu powoduje że wpisujesz w Googlach dekodera cyfrowego Polsatu jesteśmy elastyczni jeżeli słuchacze słuchali to można się powołać na podcast dostosujemy ofertę odpowiednio to bardzo mi miło popatrzeć Dziękuję no tobie dziękuję za to że byłaś z Krakowa do Rzeszowa i trochę porozmawiać Ja również dziękuję i zapraszam dzięki Dobra dzięki hej słuchasz podcastu merytorycznie o e-commerce to był Michał Dobosz ze sklepu decofire.pl i portalu grill360 Jeśli uważasz że to odcinek był dla ciebie wartościowy tradycyjnie mam do ciebie prośbę Podziel się nim ze znajomymi polajkuj profil na Facebooku merytorycznie e-commerce lub Oceń i skomentuj 2019 roku więc stwierdziłem że podzielę się z wami statystykami pa to którego właśnie słuchacie najwięcej słuchaczy podcastu merytoryczne e-commerce jest miast Warszawa Kraków Wrocław Poznań i Gdańsk największe miasta w Polsce więc pewnie pozostawienie Watykan nie powinna dziwić Allena ciekawostka najczęściej słuchać mojego podcastu na Spotify jest to 62% odtworzeń wcale się nie dziwię bo Spotify świetnie się rozwinął dobrze spotkać tam i sam Przerzuciłem się spotkać właśnie do Spotify nadal dużo osób słucha mnie bezpośrednio z mojej strony marcin.pl masz 15% teraz Oczywiście Zachęcam do przerzucenia się na odtwarzanie Spotify lub inny bardziej na wygodny No odtwarzacz z kolei a pod kartę to 12% postaram się między innymi Google podcast Addict Springer i wiele innych których nawet nie znam ale pokaz też jestem publikowany to jakieś 11% tych statystykach nie ma i to chyba na których również można znaleźć wszystkie nagrania jak się okazuje na YouTubie również bardzo często słuchacie ma najwięcej Tworzeń wasz 1200mah odcinek 10 Jak sprzedawać na Amazonie ogólnie przez cały rok 2019 podczas został otworzony około 12000 razy może to być niewiele daje mi dużo na mnie ta liczba Robi wrażenie i bardzo się cieszę że tak nie słychać mojego podcastu O e-commerce dzięki i do usłyszenia następnym razem czekał słuchałeś podcastu merytorycznie o e-commerce 

 

Marcin Rudzik

Założyciel i CEO Brand Active, agencji Shopify & eCommerce należącej do grupy Divante.

Doradza sklepom internetowym oraz prowadzi podcast Merytorycznie o eCommerce. Z pasji strażak oraz zapalony tenisista.

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

Bezpłatny dostęp do treści premium (1 raz w miesiącu).

Dołącz do grona moich stałych słuchaczy
Zapisując się nigdy nie przegapisz najnowszego odcinka podcastu.
Klikając "Zapisuję się" wyrażasz zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych osobowych przez Marcina Rudzika w celu otrzymywania newslettera.
POBIERZ BEZPŁATNIE
Przygotowałem dla Ciebie Excela, który ułatwi Ci zarządzanie sklepem internetowym! Excel zawiera kilka przydatnych arkuszy: Arkusz zyskowności, Arkusz COS, Arkusz LTV, Arkusz z kalkulatorem Marża/Narzut.
Klikając "Zapisuję się" akceptujesz Politykę Prywatności