Marcin Rudzik eCommerce

Jak zadbać o dobre SEO i pozycjonowanie w sklepie internetowym – Beata Wysocka, SEO Specialist, Brand Active

30 listopada 2020|Marcin Rudzik
Podcast merytorycznie o ecommerce Marcin Rudzik
seo w sklepie internetowym

W 32 odcinku rozmawiamy o SEO i pozycjonowaniu w sklepie internetowym. SEO i pozycjonowanie można rzec, że jest najważniejszym źródłem ruchu, ponieważ wyniki organiczne, te przede wszystkim w Google są najbardziej naturalnym miejscem do pozyskiwania klientów. Każdy sklep, każda firma chciałaby być w TOP 10, a najlepiej w TOP 3, TOP 1 wyników w Google, ale im dłużej świat online istnieje, im więcej sklepów się tworzy, tym coraz ciężej przebić się na szczyty wyszukiwarek. Do rozmowy zaprosiłem Beatę Wysocką, specjalistkę SEO z agencji e-commerce Brand Active. Zapytam ją m.in. o to, w jaki sposób dobrymi nawykami sami możemy sprawić, że nasz sklep będzie przyjazny dla wyszukiwarek, jak współpracować z zewnętrznymi agencjami oraz jak wielkość budżetu i czas przekładają się na wyniki w Google.

Z tego odcinka dowiesz się:

  • jak na etapie projektowania sklepu zadbać o dobre SEO?
  • jakie codzienne nawyki sprawią, że Twój sklep będzie coraz przyjaźniejszy dla Google?
  • w jaki sposób współpracować z agencją, która pozycjonuje sklep?
  • czy warto pozycjonować sklep internetowy we własnym zakresie?
  • z jakich narzędzi i źródeł pozyskiwania linków korzystać?
  • jak wielkość budżetu na inwestycję przekłada się na wyniki w Google?

 

 

Podcastu posłuchasz również na swoim telefonie:

…lub na YouTube

 

Dołącz do grona moich stałych słuchaczy
Zapisując się nigdy nie przegapisz najnowszego odcinka podcastu.
Klikając "Zapisuję się" wyrażasz zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych osobowych przez Marcina Rudzika w celu otrzymywania newslettera.

 

LINKI I INFORMACJE:

Kontakt do Beaty: b.wysocka@brandactive.pl

Odcinek podcastu: Czym jest PIM i jak go wdrożyć w e-commerce?

Linki do narzędzi:
https://majestic.com/
https://ahrefs.com/ – narzędzie częściowo darmowe
https://www.senuto.com/
https://www.semstorm.com/

Platformy do publikacji artykułów oraz pozyskiwania linków:
https://linkhouse.co/
https://www.whitepress.pl/

Inne linki:
https://www.figma.com/
https://www.shopify.com/

Linki do artykułów Brand Active:
https://brandactive.pl/pelny-mobile-first-index-od-wrzesnia-2020-tylko-strony-mobilne/
https://brandactive.pl/duza-aktualizacja-algorytmu-google-2021-wskazniki-core-web-vitals/
https://brandactive.pl/sposoby-na-wzrost-klikalnosci-ctr-w-wynikach-organicznych/

Przykład pokazujący początkującego gracza w porównaniu do konkurencji:

Frazy w top 10 wyników wyszukiwania dla 3 przykładowych sklepów internetowych – porównanie domen z 5 letnią (krainazabawek24.pl), 12 letnią (e-zabawkowo.pl) i 24 letnią (krainazabawy.pl) historią.
Aktualnie – listopad 2020:

Dane z listopada 2015:

Informacje, jakie powinny znaleźć się w raporcie SEO:

  • Raport przedstawiający linki lub przykłady linków (w przypadku linków zdobywanych w większej ilości), które zostały pozyskane w ramach działań link bulidingu;
  • Wykres przedstawiający zmiany ogólnej widoczności strony w top 3, top 10 oraz top 50 wyników wyszukiwania;
  • Porównanie ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania do roku poprzedniego;
  • Raport pozycji fraz kluczowych, które są szczególnie ważne;
  • Raport z liczby transakcji z ruchu organicznego;
  • Raport przedstawiający dochody z ruchu organicznego;
  • Frazy, po których użytkownicy najczęściej odwiedzali sklep internetowy.

Transkrypcja:

WKRÓTCE

Marcin Rudzik

Założyciel i CEO Brand Active, agencji Shopify & eCommerce należącej do grupy Divante.

Doradza sklepom internetowym oraz prowadzi podcast Merytorycznie o eCommerce. Z pasji strażak oraz zapalony tenisista.

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

Bezpłatny dostęp do treści premium (1 raz w miesiącu).

Dołącz do grona moich stałych słuchaczy
Zapisując się nigdy nie przegapisz najnowszego odcinka podcastu.
Klikając "Zapisuję się" wyrażasz zgodę na przetwarzanie podanych powyżej danych osobowych przez Marcina Rudzika w celu otrzymywania newslettera.
POBIERZ BEZPŁATNIE
Przygotowałem dla Ciebie Excela, który ułatwi Ci zarządzanie sklepem internetowym! Excel zawiera kilka przydatnych arkuszy: Arkusz zyskowności, Arkusz COS, Arkusz LTV, Arkusz z kalkulatorem Marża/Narzut.
Klikając "Zapisuję się" akceptujesz Politykę Prywatności