Dlaczego Twój sklep internetowy nie sprzedaje? cz. 2


Twój sklep internetowy nie sprzedaje, tak jak powinien, a koszty ciągle są wyższe od przychodów? Jeśli tak to ten odcinek jest dla Ciebie. Omawiam kolejne 3 przyczyny, które mogą powodować, że Twój ecommercowy biznes się nie spina. Jeśli jeszcze nie słyszałeś pierwszej części nagrania z serii „Dlaczego Twój sklep internetowy nie sprzedaje”, zaglądnij na www.marcinrudzik.pl/015, tam omówiłem trzy przyczyny, które według mnie najczęściej sprawiają, że sklep internetowy nie sprzedaje. Przedstawiłem jak niski budżet inwestycyjny wpływa, że nie możemy doścignąć konkurencji. Jak mały ruch w sklepie czyli pozyskiwanie nowych unikalnych użytkowników sprawia, że przy założeniu średnich konwersji sprzedaż jest jaka jest. Mówiłem również o tym w jaki sposób wysokie ceny odstraszają kupujących, którzy łatwo mogą porównywać oferty pomiędzy sklepami.
W tym odcinku poznasz kolejne trzy przyczyny niskiej sprzedaży, które mogą dotyczyć Twojego sklepu internetowego!
Facebook: https://www.facebook.com/merytorycznieoecommerce
Podcastu posłuchasz również na swoim telefonie:
Transkrypcja:
Transkrypcja została wygenerowana automatycznie i zawiera błędy stylistyczne i językowe
Twój sklep internetowy nie sprzedaje tak jak powinien a koszty ciągle są wyższe od przychodów Jeśli tak to ten odcinek jest dla ciebie umówiona na trzy przyczyny które mogą powodować że twój e-commerce nowy biznes się nie spina jeśli jeszcze nie słyszałeś pierwszej części nagrania z serii Dlaczego w filtrach internetowy nie sprzedaje Zagroń i na złe Marcin ludzi. pl/0 15 tam mówiłem już trzy poprzednie przyczyny które według mnie najczęściej sprawiają że sklep internetowy nie sprzedaje obuwiem jak niski budżet inwestycyjny wpływa że nie musimy konkurencji jak mały ruch w sklepie czy pozyskiwanie nowych unikalnych użytkowników sprawia że przy założeniu średni konwersji sprzedaż jest jaka jest mówiłem również o tym w jaki sposób wysokie ceny kupujący łatwo mogą porównać oferty pomiędzy sklepami spółka z o.o. merytorycznie o e-commerce tym odcinku zaczniemy od dostawy Logistyka coraz bardziej idzie w parze z e-commerce bez logistyki nie byłoby i logistyka to między innymi dostawy który oferujesz w swoim sklepie przed rozpoczęciem sprzedaży musiałeś zdecydować Jakie formy dostawy zaproponujesz klientom czy to będzie Poczta Polska czy kurier jaki kurier czarujesz paczkomaty prawdopodobnie przy wyborze doręczyciela kierowałeś się głównie dwoma wyznacznikami ceną oraz twoimi doświadczeniami właśnie z Danym module czy cię tak to możemy nazywać No może jeśli sprzedajesz coś niestandardowego to również kierowałeś się ofertą z uwzględnieniem gabarytów Dlaczego sklep internetowy sprzedawać przez dostawę już ci podaję powody które są potwierdzone między innymi w badaniach gimbusa głównym powodem jest koszt dostawy dostawy skończył się czas i praktyki kiedy kupujący zarobić na kliencie dodają na żółto ceny Dostawy Osobiście uważam że jest to paskudne podejście i nie zaleca ci tak żeby się robiło teraz trzeba musieli się do ten dostaw od kilku złotych do kilkunastu pomiędzy 10 a 15 zł kupując coś standardowego kupujący powinien mieć zapewnione go już kuriera a w kwocie tam ośmiu do 9 zł paczkomaty na pytanie co sprawia że zdecydujesz się na pierwszy znaków w sklepie jakąś innym oferujących podobny produkt respondenci w 45 procentach w badaniu Genius a na drugim miejscu obok tronu postawili niski koszt przesyłki to jak ty to działa tak że jeśli twoja konkurencja mimo takiej samej ceny produktów zaufany bezpłatny koszt dostawy to nie ma że to drugi kupujący wybierze konkurencje A jak już mówiłem w pierwszej części dzisiaj porównywanie w sieci nie jest trudne co więcej jeśli produkt dobrze sprzedaje na Ceneo jesteś tam obecny ale to konkurencja oferuje dostawy to będzie ci dużo trudniejsza Ceneo znaczy to zieloną kredką większość kupujących wybierze tą ofertę Gdzie jest słowo darmowe w tym przypadku dostawa Nie odkładaj tematu ceny dostawy na bok Myślę że stoisz Szukaj możliwości tak żeby zaoferować jak najniższą cenę za przesyłkę wiele sklepów koszt dostawy bierze na siebie lub oferuje pod pewnej kwoty na przykład powyżej wartości zakupów 100 zł Szukaj takich metod Oblicz i opłacalna słuchasz podcastu merytorycznie o e-commerce Kolejna kwestia na którą zwracają uwagę na rano to czas dostawy dzisiaj Wszyscy chcemy mieć wszystko na już jeszcze za wczoraj Jesteśmy spóźnieni Podobnie jest z zakupami w sieci jeśli oferujesz produkt na który przy zamówieniu kurierem trzeba czekać dłużej niż 2 dni czyli na przykład 4 od razu zapala się lampka kupującym żeby sprawdzić konkurenci do stanu tego produktu szybciej bo skoro już zdecydowałem się na zakup w większości przypadków Zapłaciłem za niego z góry to chcę go mieć już jak najszybciej ten produkt Nie lekceważ czas ale i tak samo Szukaj możliwości przyspieszenia doręczenia Postaraj się wydłużyć odbiór kuriera swojego magazynu tak żeby przykładowa zamówienie wpłynie O 15:00 ty jeszcze tego samego dnia wyjechało do klienta i na drugi dzień było doręczone jeśli realizujesz sprzedaż drop shipping to będzie na pewno trudniej ale musisz być świadom tego chcę pamiętaj że nawet jeśli operujesz trochę produkt personalizowany pod zamówienie to czas dostawy też ma znaczenie spotykam się z takimi sklepami że kiedy czas oczekiwania jest na przykład 7 dni Bytowa rozciągany producenta lub personalizowany to bardzo często dostawa przedłuża się jeszcze bardziej Galeon to wtedy nie brakuje można zgonić na producenta że coś tam na granicy że coś się stało że maszyna nawaliła No to nie są usprawiedliwienia konkurować konkurencję która ten towar ma na miejscu lub personalizuje go w bardzo szybkim czasie go produkuje i twój czas jest dłuższy to nie mają przewagę jeszcze jedna kwestia Duda rozstaw to jest forma dostawy Poczta Polska paczkomat kurier to są trzy inne rodzaje Każdy ma swoje upodobania jeśli nie chcesz stracić klientów przez to że klient nie znalazł swojej ulubionej formy dostawy to możesz chorować wszystkie trzy Ja przygotowałam zrobię zakupy w sklepach gdzie sprzedają Co oferuje tylko Pocztę Polską przesyłki typu list kiedy mnie nie ma w domu awizo i jechać na pocztę z kolei mam paczkomat po drodze z pracy który co więcej nim nie przekraczać 9 zł jest czynne 24 godziny na dobę kuriera to moja żona zamawiała tylko przez DPD ponieważ bardzo lubi pana kuriera popatrz Możesz się zaśmiać ale na własnym przypadku przedstawiłem ci jakie są realia Polaków którzy mogą zrobić zakupy w twoim sklepie Mam mnóstwo takich twoich różnych widzimisię i upodobań Dlatego nie dziw się że konkurencja oferuje przeróżne formy dostawy to zrób to samo posłuchać podcastu merytorycznie o e-commerce kolejny oczywisty powód dlaczego twój sklep internetowy można sprzedawać to obsługa klienta i doświadczenia z poprzedniego zakupu temat dotyczy szczególnie sklepów które oferują produkty do dojechała na mający wiele to jak wariantów na przykład wyposażenie do domu kupujący często chcą uzyskać doradztwo nie tylko w sprawie całego produktu ale jak na przykład zamawiająca chciałbym uzyskać rady jak dobrze ją zaparzyć jeśli takiego otwarcia nie otrzymam czy to na infolinię Czy w poradnikach video artykułach to pa trzeba szukać gdzie indziej bardzo prawdopodobne że trafię wtedy na bloga konkurencji i o dokonanie zakupu uważam że będziemy dzielić w zaledwie kilka plików umożliwienie kontaktu telefonicznego to podstawa w obsłudze klienta są sklepy które nie zmieniają się w ten sposób też na pewno od razu część klientów obsługą klienta Możesz też zniechęcić kupującego może to nawet się dlaczego masz tyle telefonów które nie przekładają się na sprzedaż należy się kupujący bada rynek to jeśli dobrze poprowadzić ale Ty czy twój pracownik będzie przyjaźnie nastawiony będzie chciał podpowiedzieć Będzie rozmawiał nieszablonowa No to masz dużą szansę że potencjalnych kupujących się zapamięta wiele osób dzwoni też po to żeby w ten sposób dokonać zakupu nie odsyła i taki kran online Przyjmij zamówienie telefonicznie bardzo dużo osób dzwoni które są starsze które koniecznie dobrze się czują robią zakupy w standardowej w formie wszystkiego internetowy wolą informacje telefonicznie jak i zamówienia też trzeba obsłużyć i przyjąć obsługa klienta to nie tylko obsługa do momentu złożenia zamówienia ale późniejsze komunikaty zmiany statusu moment doręczenia i wsparcie posprzedażowe Jeśli masz produkt konsumpcyjny krótkotrwałego użytkowania jak na przykład pożywka kosmetyki czy nawet odzież to klienci do ciebie powinni powracać twój sklep nie będzie sprzedawał a ja ci będą w tym przypadku jednorazowi duża część winy Może wtedy leżeć właśnie z doświadczeń z pierwszego zakupu a to pierwszy zakup jest jak pierwsze wrażenia czyli najważniejsze kiedy masz informację że klient dokonuje zakupu po raz pierwszy Dbaj o niego szczególnie Ale ty się wtedy pierwszy raz dołożyć do interesu będziesz musiał mu dać rabat Bo coś cię zaraz jak to ty klient do ciebie wrócić do tego przyczynił się szczególnie jeżeli jest to twój pierwszy klient A masz produkty do których twoich kupujący powracają spotkać to merytorycznie o e-commerce kolejna trzecia przyczyna to karta produktu zdjęcia i opis twój sklep nie będzie sprzedawał Jeśli na kartach produktów będzie widział tekst w postaci jednej linijki jednego zdania najczęściej zaciągniętego od producenta czy z kimś herb a więc pewnie będzie sprzedawał jeśli nie pokażesz wystarczającej ilości zdjęć na zdjęciach uwaga szczegóły które do kupującego mają znaczenia jeśli sprzedajesz i to w galerii zdjęć nie pokazuj fotek zrobiony na manekinach to też nie jest droga do zniszczenia sprzedażą czy odwrotnie opis produktu to dzisiaj nie tylko ważne zagadnienie w kontekście stereo i pozycjonowania ale przede wszystkim ważne w kontekście itx ludzie naprawdę czytają opisy jeśli decydują się na zakup będzie 1000 znaków to będą to czytać kupujący nie chcą wydać pieniędzy bezsensownie chcą dowiedzieć o produkcie wszystkiego w przypadku odzieży kobieta będzie chciała wiedzieć jak będzie pasować sukienka której Nie temperaturze ją prać żeby się nie skurczyła natomiast pasjonat gotowania będziesz chciał znać wszystkie szczegóły dotyczące składu produktów w zastosowaniach aspektach zdrowotnych Najlepiej żeby były od razu przepisy i tak dalej Im więcej zawrzesz informacje o tym lepiej jeszcze lepiej będzie jeśli zastosujesz Bleach content czyli twojej karty będą wzbogacone o zdjęcia z użytkowania ikonografie to co teraz ci mówię zaprocentuje w twojej sprzedaży a jeśli nie zadbasz o podstawową ilość tekstu będzie odpowiadał na pytania kupujących ilość tekstu którą Myślę że zaczynasz się tak od 700 znaków oraz dobra później tam gdzie wszystkie informacje Będą czyli prawdopodobnie do twojej konkurencji Oczywiście możesz umieścić informacje że więcej informacji pod telefonem ale jak to zostanie odebrane ciężko przepuszczać to co teraz mówię mocno zadymiarz jest obsługą klienta ale czy nie lepiej odpowiedzieć na wszystkie pytania w formie wartości co również dobrze wpłynie na co niż obciążać infolinię odpowiedz na pytania słuchasz podcastu merytorycznie o e-commerce drogi tułaczu a właśnie marzę do końca tego odcinka o mówiłem już w sumie 6 powodów dlaczego twój sklep internetowy może nie sprzedawać oczywiście takich powodów może jeszcze dużo i to nigdy nie jest tak że jedna kwestia zaważy i ona jest powodem tego że Twój biznes się nie spina i NAC T6 czynników uważasz najczęściej powodem niskiej sprzedaży zbyt niski budżet na inwestycje mały ruch za wysokie ceny dostała usługa klienta oraz zawartość karty produktu jest moja szóstka którą typu jaką pierwszą do przyczyny niskiej sprzedaży oczywiście nie można umyć jeszcze o całym produkcie czy jest na niego pobyt musi pracować nad wiarygodnością sklepu to marketingiem i wiele wiele innych prowadzenie sklepu internetowego to taka wielka układanka później wszystko musi do siebie pasować i tworzyć spójną kawę niczego też nie możesz pominąć Mam nadzieję że trochę ci otworzyłem na dość oczywista jakże często pomijane przez strajkujących właścicieli sklepów internetowych Jeśli uważasz że ten odcinek był dla ciebie wartościowy proszę podziel z nim z klubu mój kanał źródle którym słuchasz czy to na podcast Couple Spotify Google podcast YouTube tam wszędzie może nie usłyszeć drogi zboczu Życzę ci jak najwięcej sprzedaży w twoim sklepie internetowym i do usłyszenia następnym razem Cześć budka z merytorycznie o e-commerce prowadził Marcin Rudzik

Przedsiębiorca i manager z ponad 12-letnim doświadczeniem. Założyciel i były CEO Brand Active - agencji Shopify & eCommerce. Autor ponad 50 odcinków podcastu Merytorycznie o eCommerce